Ana içeriğe atla

Zuko'nun onuru ve diğer şeyler

  

Her bölümde mutlaka duyduğumuz bir kelime : ONUR. Günlük hayatımızda da kullandığımız bir kelime onur şeref. Peki, ne demek, hadi beraber onur hakkında düşünelim. Genelde olumsuzu daha sık kullanılır ve bu insanların damarına basan bir kelime. "Sen ne cüretle onurum hakkında konuşursun?" gibi ve daha da ağır ifadeler duyarız. Peki hep kullandığımız kelimenin sözlük anlamını nedir ?



Google ve sözlüklerdeki anlamına baktık. Peki gerçekten ne demek ? Anlamak için ATLA'daki onur kavramına dönmek istiyorum.


 Ben Zuko'nun ilk baştaki düşüncelerine ve olaylara dönüyorum.




Onurunun Avatarı yakalayınca geri geleceğini daha doğrusu babasının kendisine onurunu vereceğini düşünüyordu. Onurunun Avatarı yakalamasına bağlı olduğuna inanmıştı inandırılmıştı. Neden peki ? Yara izinin nasıl oluştuğunu hatırlayalım.

 İroh'un izniyle toplantıya katılmıştı Zuko. Toplantıda canice olan bir plan hakkında konuşuluyordu. Zuko da bunun canice bir plan olduğunu söyledi. Yaptığı tek şey buydu. Agni Kai yapılacağı söylendi Zuko'ya o  ise korkmadığını belirtti. Agni Kai sahasına çıktı generalin planına karşı çıktığı için generalle Agni Kai yapacağını zanneden Zuko büyük bir şaşkınlık yaşadı çünkü babası ile Agni Kai yapacaktı. Babasının yani Firelord Ozai'nin toplantısındaki plana karşı çıktığı için babasına karşıydı Agni Kai. Zuko babasından merhamet diledi. Kendisinden affetmesini istedi. Ozai ise kendisiyle hala Agni Kai yapmasını istiyordu. Nasıl bir baba oğlunu kendisiyle savaşmasını için zorlayabilirdi ki ve sonra reddetti diye onu onursuz olarak nitelendirebilirdi ki Zuko reddetti. Babası ise bunu onursuzluk olarak gördü ve acı senin en büyük öğretmenin olacak deyip yüzünün sol kısmını yaktı büyük bir canilikle BABASI. Ve onurunu kazanmak için Avatarı yakalamasını söyledi -100 yıldır kimsenin görmediği Avatarı- . O çığlık o acı aklımdan çıkmıyor. Neyse konuyu dağıtmayacağım. Ama bu konu hakkında daha uzun konuşmak istiyorum.



İşte bu yüzden Avatarı yakalamak onun için çok önemliydi. Sürekli olarak hiç vazgeçmeden denedi denedi ve denedi. Annesi de söylemişti. Seni izlemek zevkiydi yapamadın ama tüm çabanla mücadele ettin. İzlerken ben olsam pes ederdim dedim ama Zuko pes etmedi. Bu konuda İroh'un çok büyük katkısı olduğunu düşünüyorum İroh Avatarın yakalanmasını istemedi yakalanınca her şeyin yoluna girmeyeceğini biliyordu ama İroh Avatar Zuko'ya umut verdiği içi Zuko'nun elinde olan tek şeyi umudunu elinden almadı. Eğer alsaydı Zuko yolunu gerçekten kaybederdi ve bir daha bulacağını zannetmiyorum. 

Zuko bir çok hata yaptı hatalarının genel özelliği planının son adımını düşünmemesi idi. Mesela 1. sezondaki sezon finalini hatırlayalım eğer Aang Zuko'yu kardan kurtarmalarını söylemese Zuko orada o soğukta nasıl kaçacaktı ? Bunun gibi bir sürü örnek var. Yine Zuko'nun mavi ruh olarak Aang'i kaçırdığı sahne eğer Aang Zuko'yu kurtarmasa başına çok fena şeyler gelirdi. Zuko'nun Appa'yı kaçıracağı sahnede İroh çıkmasa Zuko yine büyük bir hata yapacaktı. O sahnede mavi ruh maskesini bırakması Zuko'nun büyük bir gelişim gösterdiğinin kanıtıdır. (Aslında orada biraz üzüldüm çünkü mavi ruhu çok seviyordum ki hala seviyorum)

Zuko mavi ruh maskesini bıraktığı için hastalandı İroh'un dediğine göre .... ve .... mücadele etmiş savaşmış kendi içinde. Şunu da unutmamak gerek ki Zuko Ozai gibi ŞAHANE birinin oğlu onun genetik özelliklerini taşıyor. Ve ne kadar çabalarsan çabala babası tarafından kötü bir şekilde büyütülen biri ister istemez babasını özelliklerini alır az ya da çok. Sonuçta Ozai de Azolon'un Azolon da Sozin'in oğlu. Bazı şeyleri değiştirmen için çabalaman gerek eğer Zuko iyi olmak için çabalamasa değişen bir şey olmayacaktı. Biz de Ateş ulusunun dengeyi bulmasını , bu huzuru, Zuko'nun  Firelord olmasını göremeyecektik. Zuko'nun bir avantajı da var. Soy ağacında babasının ailesi kötülük örneği olsa da annesinin ailesi de iyilik timsalidir. Sonuçta Zuko'nun bir büyük dedesi Roku 


Benim duyunca çok sevindiğim bir bilgi vereyim size. 



 Onur birinin sana vereceği bir şey değildir. Sen onu alırsın ve kimse ona ulaşmana engel olamaz ve elinden onu alamaz. Ne olursa olsun ne koşulda olursa olsun bu böyledir. 

devam edecek ...


















Yorumlar